Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Monday 24 March 2008

Årets første konfirmasjonskake

Årets første konfirmasjonskake var til en pubertetsfest. Og denne kaken ble meget symbolsk i forhold til Tamilsk kultur.
Sølvmalt bolle med innhold av sjokoladekake. Kokosnøtt og mangoblader.
Lysestake med olje og brennende veker, blomster rundt om. Alt i forskjellige spiselige sukkermasser.
This is a cake for a puberty ceremony. A traditional scene of this ceremony, with this silverpot, candlestand and flowers.




Og en racerbil ble også laget i dag.
Lys blå med flammer på.
A light blue racingcar was also made today.

2 comments:

  1. Jeg er helt stum jeg, det er jo så utrolig vakkert.
    Kan jeg spørre hva du tar for slike kaker? (hvis du vil svare på det da)
    Du må jo være en skikkelig kakekunstner :)

    ReplyDelete
  2. Dear Elins
    Loved your blog site. Lot to learn and thanks for passing by my blog.

    ReplyDelete

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)