Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Wednesday 29 August 2007

Kakedekor

I løpet av ett par dager har jeg laget disse to dekorasjonene. En bestemor skal ha de på en konfirmasjonskake.
This decorations was made for a granny, who wanted to make her grandaughter a first communion cake a little special.


En hatt på ett stativ med rose. Alt laget i sukkerpasta/blomsterpasta.
A hat on a stand with a rose.


Her er en stor dekorasjon med roser, erteblomster, sløyfe og en sommerfugl, sammen med ett par barnesko.
A flowerdecoration with a pair of babyshoes.
Nærbilde av skoene.
Close up of the shoes.

Slike dekorasjoner er alltid morsome å lage, men krever en del tid. Og de er såpass skjøre at jeg aldri sender sånt i posten. Knuste nok ett par erteblomster underveis :o) Så det lønner seg å lage mange når man holder på.

5 comments:

  1. Hihih, ser du har like mange broderier på gang som je har strikketøy;-) imponerende:-D

    Og søte søte kakepynten: tenk at man kan få så mye ut av sukker, det er til å tro, men bare så vidt;-D

    ..forresten takk for trivelig kommentar i bloggen! Men mønster... det vet jeg ikke hvor man finner, jeg har laget mitt selv...etter en forklekjole jeg kjøpte på bruktbutikk en gang.....

    ReplyDelete
  2. :o) Ja det har blitt en del.
    Da er du jammen flink til å lage mønster ;o)

    ReplyDelete
  3. Guri land for noen kaker du lager.Jeg er helt stum her.

    Dette er hvertfall en side jeg skal innom flere ganger, både for å nyte synet og for å hente noen gode tips. (har allerede funnet drømmekaken til junior, fotballskjorta ;) )

    Tusen takk for titten!

    ReplyDelete
  4. Er det mulig??? Så nydelige kaker... WOW!!!!

    ReplyDelete
  5. Søt broderi og hatten og blomstene var bare helt nydelig...
    Må få lagd meg sukkerpasta og prøve litt ut jeg også..
    Det er når en ser sånt en får lyst å lære masse mer!!

    ReplyDelete

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)