Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Sunday 1 July 2012

Carmen Isabellas christening

Christening is mostly the first celebration a child have, and this time little sweet Carmen Isabella was celebrating hers.
To make a personal cake one can use photos. Here I have made a frame to the photo by flowerpaste (gumpaste). Shoes is also made by flowerpaste.
Letters from my new mould, butterflies from a patchwork cutter and modelled teddies.

The second cake for this lovely little princess was a 18 rings "kransekake". Kind of Norwegian or scandinavian cake, made by grounded almonds, confetioners sugar and egg white, cooked in rings and built up with decorations of royal icing. Shortly told how it is (",)
Usually they build it as a tower, but you know,, I need my own twist on it and make them like this winded or how can I say..
Roses in flowerpaste, small cherubs and butterflies and a baby girl in angel wings.
Barnedåp og navnedager er som regel den første feiringen et barn har. Denne gangen var det Carmen Isabella som skulle feire sin første store dag. 
For å lage personlige kaker kan man bruke bilder. Her har jeg laget en ramme i blomsterpasta til bilde av vesle gullet. Skoene, bokstavene, sommerfuglene og blomstene er også laget i blomsterpasta.
Jeg bruker patchwork kuttere til å lage sommerfugler, og bokstavene har jeg laget i den nye forma mi.

Den andre kaken prinsessen fikk var en kransekake med twist. 18 ringer satt opp i en spiral med et belte av roser klatrende oppover. Små engler og sommerfugler festet rundt om. Og på toppen en liten baby jente i rosa truse i lys rosa englevinger.

Gratulerer med dagen lille Carmen Isabella






3 comments:

  1. Tusen takk for kjempefin kake. Den smakte veldig godt og var superfin.
    Gjestene stod lenge for å beundre den og ta bilder:)

    ReplyDelete
  2. That kransekake looks SUPER yummy!

    ReplyDelete

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)