Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Wednesday 9 January 2013

Ruby wedding

My friends parents was celebrating their 40th anniversary in November.
I that occation I made this cake in white, blue and pink to match her mothers sari.
I love the gold details on it (",)
Foreldrene til en venninne feiret sin rubin (40års) bryllupsdag her i november, og jeg fikk æren av å lage denne kaken tilpasset morens sari.
Digger fargene og kombinasjonen av gulleffekten med det lyseblå, hvite og rosa.




7 og 10 inch kaker trukket med hvit sukkerpasta. Lys blå bord i nesten hele høyden av første etasje og blå perlerad på andre (bluebell, sq)
Mønsteret er påført med gullpulver med en sjablong før jeg satte på borden. En gull perlerad over den blå borden. Perlene er laget med silikonform fra first impression.
Rosegarland silikonform (first impression) hvor jeg lagde to og satte de sammen til en sirkel for å lage navneplaketten.
Håndlagde roser, peoner og anemoner i forskjellige rosafarger for nyanser.
En liten rubin festet til gullmønsteret foran på kaken.
Brettet i 14 inch trukket med hvit sukkerpasta, pyntet med gullsilkebånd.
Grønn ferdigtrukket ståltråd for siste detalj ved blomstene.

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)