Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Sunday 31 August 2008

Mini utstilling i Trondheim


Jeg hadde en koselig dag sammen med Ann Britt Christensen på Solsiden kjøpesenter i Trondheim. Mange mennesker der var nye for denne kunstformen og syntes både det var litt skummelt og spennende å komme å titte på oss. Jeg fikk likevel ett inntrykk av at dette er en voksende hobby i det norske samfunn, og at vi bare på en dag lot folk få ett innblikk i denne hobbyen.

Dette er absolutt noe som jeg anbefaler også andre å gjøre, for å fremme denne hobbyen og kunstformen til andre rundt oss.


Denne flotte bryllupskaken lagde Ann Britt spesielt til denne utstillingen.
Nydelig utført kake i helt hvit. Brudeparet på den bakerste kaken er laget av Royal icing. Se også det flotte smykkeskrinet i hjerteform med ringene i.
Brudeparet på den nederste kaken er laget etter ett reelt brudepar. Dette var da tvillingen til det brudeparet som skulle brukes på deres bryllupskake.

I front står noen av mine små figurer.








Ann Britt sitter her og lager noen orkideer.



















Her ser dere kaker og dekorasjoner laget av oss begge.
Mesteparten av dette var ting som ble utstilt på utstillingen i Oslo i november 2007.








Her er finner vi flere kjente figurer og dekorasjoner, men også mye her er nytt.

Fasinerende å se hvordan folk reagerte på en slik utstilling.
Noen i tvil på hva dette var, og trodde tydelig at vi satt der for salg. Mens andre var mer nysgjerrige og ønsket å vite mer om dette og mulighetene rundt det.

Tusen takk for en koselig dag sammen med deg, Ann Britt ;o)

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)