Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Monday 20 May 2013

Monsther high

This Monster High cake or cakes was made for Dhaksha's 5th birthday.
Inspiration found on internet of Monster High movie photos, coloring pages and from the toys in the lokal toystore.
With a minimum of time, this was a fun design to do. Hope I get more of this creatures in the future.

Dette er en Monster High kake som jeg lagde til Dhaksha sin 5 årsdag.
Figurene på de små kakene er dyrene som de enkelte Monster High jentene har.
Inspirasjon til denne kaken gikk over hele internett hvor jeg lette etter skjermbilder, mønster, figurer og symboler til denne tv serien med vampyr tenåringer. Også leketøybutikken fikk et besøk under planleggingen.
Dette var en kake jeg hadde minimum av tid til å lage, men den var morsom. Håper jeg får flere slike skapninger i fremtiden.



Hver av de små kakene er 6" kaker, 2 etg kaken er i 6" og 10".
Alle kakene er trekt med sukkerpasta i div farger.
Kake 1: Sukkerpasta i lys rosa farget med "Rose" fra SK. Striper i ferdigfarget sort sp. Ugle modellert i modellpasta i to nyanser av "Bluebell" fra SK og hvit.
Kake 2: Sukkerpasta i blå i fargen "Bluebell" fra SK. Ruter i ferdigfarget sort sp. Hund modellert i modellpasta i lys og mellombrun i fargen "teddybear brown" fra SK.
Kake 3 (2 etg): Sukkerpasta i to nyanser av lilla farget med "violet" fra SK. Ringer i lys rosa sp. Hodeskalle og tekst laget i hvit, sort og rosa (claret) blomsterpasta. Jente på toppen modellert i modellpasta i violet (sk), claret (sf), sort, hvit og litt blå i øynene. Stolen er laget med en bit av en badeflytestav (om det kan hete noe sånt) kjøpt i en leketøysbutikk, med en plate under. Trekt med rosa og sort sp.
Kake 4: Sukkerpasta i rosa farget i "claret" fra SF. Ruter i lilla farget i "violet" fra SK. Flaggermus modellert i sort modellpasta.
Kake 5: Sukkerpasta i lys brun farget med "teddybear brown" fra SK. Mønster på siden laget med modellkniv som skal se ut som bandasje snurret rundt hele kaken. Slange modellert i blå modellpasta i fargen "bluebell" fra SK. Krone og ring i gulgull farge.

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)