Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Sunday 8 February 2009

Litt av hvert



En liten vinter bryllupskake ble laget på torsdag. Denne er kun til 30 pors, så den ble veldig liten i forhold til hva jeg er vant til.
Snøkrystaller og litt sølv innimellom.
Den skulle hele veien opp til Hemsedal på fredag.

A small winter wedding cake for just 30 peoples.
Snowflakes and a tuch of silver.





Nærbilde av toppen.

Close up








Hadde også en til kake på fredag,, en mikke mus kake i hel figur. Har laget den før.
Men selvfølgelig glemte jeg å ta bilde av den.


Denne nøkkelen lagde jeg i dag. Og snakk om bråvåkning her.. Jeg forsov meg,, og det til de grader.. Våknet 08 og skulle ha vært ferdig 10. Vekkeklokka var satt på til 05, men ..... ja resten skjønner dere. OOOOBS !!!
Fyker opp, kaken skjæres til, smøres med krem og fyll, trekkes, pyntes med krem, *skriiiik* manglet rosen.... Ok.. lage rosen og da, binde sammen rosen med erteblomstene, lage bokstaver og sette på de små blomstene... Ja dere ser.. dette gikk fort. Men jeg ble fornøyd med resultatet likevel da.. Hjelper kanskje å ha laget ett par av disse før.

This key cake was made today.. And what a day... I overslept big time.
The alarm was set to 5 o'clock today morning, but I wake up with a panik 8 o'clock. The cake was supose to be ready 10 o'clock, so they could pick it up around 12.
Well,, you see how this was..
Jump in the kitchen and start with carving the cake, filling and coating with buttercream, cover with sugarpaste and decorate with name and small flowers. *scream*
The rose was not made yet.... Well,, what can you do then just make a rose, colour it and tape it up with the sweat peas. I was finnish the whole cake as you see in three hours.
Even the rush of the cake, I am pleased with it. :D



Her har det snødd noe så fryktelig i går.. Min kjære pleier å gå ut denne porten med sykkelen sin hver eneste dag.. Hvor er porten nå ?
Han skal jammen få bryne seg på i morgen med å komme seg nogen lunde tørrskodd ut på veien..
Syntes synd på vaktmestren i går,, han rydda snø fra tidlig morgen og helt til over 11. Tenker det var noen som var lei av å se snø ja....

Yester we got a lot lot lot of snow..
My hb usually goes out of this gate with his bike every day. Where is the gate now ? I wonder how he will manage tomorrow morning, when he is of to work.
Felt so sorry for the janitor yesterday. He was cleaning from early morning till after 11 at night.

1 comment:

  1. WOW så lekker den vinter-bryllupskaken var, så enkelt pyntet, men SÅ delikat!!!

    ReplyDelete

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)