Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Monday 21 January 2013

Wedding with a touch of Asia

This weddingcake was made to Vasuki and Majoran on their wedding in December.
The pattern on the blue is picked up from Vasuki's sari.
In the last photo you can see how the cake was perfect for the decoration in the hall.
Denne bryllupskaken ble laget til Vasuki og Majoran sitt bryllup i desember.
Mønsteret på de blå feltene er hentet fra Vasuki sin sari og tilpasset til kaken.
Og på det siste bilde kan du se hvor fint kaken passet inn i dekorasjonene i lokalet.





5" + 8" + 11" kaker hvor 1. og 3. kake er trukket i hvit sukkerpasta og 2. kake i lys turkisblå
Med mal skar jeg til omvendt farge og limte på. Med hvit modellpasta lagde jeg draperinger som skjulte kanten til de ekstra feltene, og festet blomster i hver skjøt.
Roser med blader, Calla og noen knopper ble satt sammen til buketter.
Mønsteret til sarien ble sprøytet på med royal icing og malt i gull og mørk rød. 
Perlerader i samme farge som trekket ved kanten på hver kake.
Brudeparet på toppen er et dansende par fra Wilton.

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)