Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Monday 19 March 2007

Mennesker i våre liv

Folk kommer ofte inn i livet ditt av spesielle årsaker, for
en kort periode, eller for livstid. Når du vet hvilken type
person det er, vet du hva du skal gjøre for den personen og
vice versa.
Når noen trer inn i livet ditt av en årsak skyldes dette vanligvis et
behov som du har uttrykt. Vedkommende har
kommet for å hjelpe deg gjennom en vanskelighet, gi deg
veiledning og støtte, hjelpe deg fysisk, følelsesmessig eller
åndelig.
Disse synes som en gudegave og de er det! De kommer fordi
du behøver dem. Så, - uten at du gjør noe fra eller til, -
eller på et gitt tidspunkt, sier eller gjør personen noe som
avslutter forholdet.
Av og til dør de, noen ganger blir de bare borte. Av og til griperde inn
og tvinger deg til å ta et standpunkt. Hva vi
må forstå er at når vårt behov imøtekommes, når vårt ønske
er oppfylt, er deres arbeid utført. Når bønnen som du sendte
er besvart, er det på tide å reise videre.
Noen mennesker kommer inn i livet ditt for en kort
periode, fordi det er din tur til å dele, vokse og lære. De får deg
til å slappe av, eller får deg til å le. Kanskje lærer de
deg noe som du aldri har kunnet. Ofte gir disse deg stor
glede.
Tro på det! Det er sant! - Men bare for en periode. Livstidsforhold gir
deg livstids lærdom: Kunnskap som må
bygges opp over tid for å gi et solid og nært grunnlag. Du
skal akseptere lærdommen, elske personen og bruke alt du
lærer i andre tilfeller og andre deler av livet. Det sies at
kjærlighet gjør blind - men vennskap gjør klarsynt
Takk for at du er en del av mitt liv!

Denne fikk jeg på mail. Synes den var så koselig at jeg vil dele den med alle :o)

2 comments:

  1. Hei på deg!
    Der er du jo! Fant deg gjennom Ellas blogg.
    Må nok merke meg av denne også! Lenge siden sist nå. Er dessverre lite innom dinhobby for tiden. Har vært mye jobb og andre forum. Bruker de som jeg kan bruke til jobben også. Tenker på deg hver gang jeg ser trillekofferten min. Den som du ønsket med skuffer i... Hehe...den plager bare meg nå. Kjøper jeg meg ny, så skal du få den! Hyggelig å sjå dæ igjen!
    Linda_lovise

    ReplyDelete
  2. OG VEIT DU...
    du har sisten :)
    Les mer i min blogg...

    ReplyDelete

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)