Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Monday 14 April 2014

Football

Two different football teames for Kevin and Sanjay's 10th birthdays. Barcelona and Liverpool in each their way. 
The limitless opportunities of our imagination can give any cake a different look. That is what makes cakes so fun and creative. And that is what we all want to see in our selves when we make our cakes.

I fjor lagde jeg to helt forskjellige fotballkaker til to gutter. En tidlig på året og den andre litt senere. Og selv om disse kakene er til samme tema, så har de hvert sitt utgangspunkt. Fotballtrøyen til min venn Kevin ble laget i Barcelona farger etter hvordan jeg fant disse trøyene på nett. 
Liverpool kaken til min venn Sanjay med den store fotballen midt på og gutten som sitter på med 10 tallet i hendene.



Hva ble brukt til disse kakene:
Barcelona kaken
14" firkant form kake, skåret ut med mal på trøye
Sukkerpasta i hvit og ferdig farget rød
Pastafarger i wisteria blå (squires), sunfloweryellow (squires)
Spiselig bilde med logo

Liverpool kaken
12" kake 
Sukkerpasta i hvit, sort og rød, modellpasta og blomsterpasta
Pastafarger i forrestgreen (squires), teddybearbrown (squires)
Fotballmål 
Spiselig bilde logo



4 comments:

  1. Kjempeflotte kaker! Hvor har du fått tak i fotballmål? Har du evnt laget de selv? Har du da kanskje oppskrift?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei Rampejente :)
      Takk, det var hyggelig.
      De målene får du kjøpt i pakke med to stk + noen fotballspillere. De har den på jernia, kitch'n og på cacas. Tror også andre norske nettbutikker har disse (uten å være sikker da :) )

      Delete

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)