Velkommen til min gamle blogg om og med kaker og kakedesign. Denne bloggen vil ikke bli oppdatert eller brukt mer nå, da jeg har sluttet å bake. Bloggen blir likevel stående og jeg håper den kan bli brukt som inspirasjon i din kreative verden av kaker.
Klem Elin

Friday 18 April 2014

Sisters

Two lovely sisters Sajeetha and Anita was celebrating their 21st and 25th birthday last year. And I was happy to make this cakes for them. Two peacock in white with golden pattern and bow.
Peacock is a often used symbol on the asian or South Indian/ Sri Lankan celebrations. They come in backgrounds or as ornaments in the halldecorations. This was one of my first cakes with this bird on, and I kind of got hoocked on them :)

I fjor hadde jeg gleden av å lage disse to påfuglkakene til to søstre som skulle feire deres 21 og 25 års dag. 
Påfugler i hvit med gull dekor.
Dette var en av de første påfuglkakene jeg lagde og jeg syntes dette var et spennende tema å gå inn i. Inspirasjonen ble derfor lett til å lage flere varianter av disse :)
I den Tamilske eller Indiske kulturen er ofte påfuglen et godt symbol som ofte brukes i både dekorasjoner og tema til store fester og feiringer. Det henger også tett sammen med den hinduistiske kulturen da påfuglen er representert på mange måter der.


Inspirasjon til disse kakene fant jeg i disse bildene :)


Hva ble brukt til å lage kakene:
Kaker i 7" og 10" på den store og 5" og 9" på den lille.
Sukkerpasta, modellpasta (50/50) og blomsterpasta i hvit.
Royal gold pulverfarge, claret pulverfarge (crystal)
Bokstaver (patchwork), ribbon cutter, silikonbord (FI)

No comments:

Post a Comment

Tusen takk for at du legger igjen dine spor her hos meg. Velkommen tilbake og jeg håper du har kost deg.

Elin (",)